Blog

Klassewerkplek
Artikel GvA: Op zoek naar werkgeluk in het onderwijs: “Bij goede werkgevers vallen leerkrachten minder uit”
YVES | 01 september
KOPIE VAN ARTIKEL UIT GAZET VAN ANTWERPEN (1 september 2021): https://www.gva.be/cnt/dmf20210831_95484702
JOURNALIST: Guy Van Nieuwenhuysen
FOTO: Joren De Weerdt
Read More
Pieter Sprangers & Henri Muurimaa
Lees het wetenschappelijk artikel met onze bevindingen vanuit de introductie van EDUTEN in Vlaamse scholen!
YVES | 24 augustus
Hoe Vlaamse leerlingen en leraren het werken met EdTech ondersteund door artificiële intelligentie in de klaspraktijk ervaren …
Read More
ondersteunen schoolleider
De schoolleider doet er sterk toe!
YVES | 24 augustus
Recent Amerikaans onderzoek opgezet door de Wallace Foundation met medewerking van de Vanderbilt University, de North Carolina State University en de University of North Carolina at Chapel Hill toont aan dat de impact van een effectieve schoolleider sterker en breder is dan eerder werd gedacht. Volgens het onderzoek is er geen rendabelere investering denkbaar dan het stimuleren en ontwikkelen van schoolleiderschap van hoge kwaliteit.
Read More
professionele schoolcultuur
Op weg naar een professionele schoolcultuur! Cultuur zit vaak in het behang …
YVES | 14 juni
Wat is dat dan ‘een professionele schoolcultuur’? En hoe professioneel is de cultuur van jouw school? En hoe beleef jij zelf de cultuur in jouw school?
Read More
digitale leermiddelen
Relationele component van het leren, meer dan ooit relevant!
YVES | 27 mei
U zal als leraar niet overbodig worden in de toekomst omwille van de ‘relationele component van het leren’, meer dan ooit relevant!. De leraar blijft aan het roer! 
Read More
ethiek onderwijs
Liggen we wakker van de ethische aspecten van AI binnen het onderwijs?
YVES | 18 mei
We wennen er maar best aan: leraren worden vanaf nu verrijkt in hun mogelijkheden door hun menselijke intelligentie te combineren met een machine intelligentie!
Read More
digisprong
Geef je school digitale zevenmijlslaarzen!
YVES | 18 mei
Maak gebruik van de ‘Digisprong’, maar gebruik hem wijs!
Read More