Publicaties

Publicaties
  • Sprangers P. (2024). Het design van onderwijssystemen. Leuven: Lannoo Campus
  • Sprangers, P., Scheirs, V., Eggermont, F. (ed), Kanttekening. Taboes doorbreken voor meer leerefficiëntie. (2023) in Torb 2022-2023 nr. 4, tijdschrift voor onderwijsrecht en onderwijsbeleid
  • Sprangers, P. (2023). Werknemers die willen leren, moeten we vieren. In ZIGZAG HR-magazine sept. 2023.
  • Sprangers, P. (2023) Podcast Klassewerkplek: ‘werkgeluk in onderwijs in Vlaanderen’https://open.spotify.com/episode/2utOS88MOWp9VdJPSDD7VO
  • Sprangers, P. (2022) Podcast Onderwijs leiden met hart en ziel: Pieter Sprangers over Team School, het inrichten en leiden van professionele leergemeenschappen. https://open.spotify.com/episode/4c7gDiXsbbEgFIFpHVdmLU
  • Schelfhout W., Sprangers P., Vanthournout G., Lochten L. en Buckinx A. (2019). Team school- Leergemeenschappen creëren in onderwijs. Leuven: Lannoo Campus
  • Pieter Sprangers as guest author in: Kas K. (2018) Your guide to delight, on creating health, dealing with change & digital twins. Ghent: Skribis.
  • Sprangers P., Cruz. Rodrigues A. (2018) Learning While Moving – Improving the Learner Experience in Classroom Learning and Training. Lisbon: proceedings of design doctoral conference 2018, IADE, Universidade Europeia.
  • Sprangers P., Cruz Rodrigues A. (2017) How can we develop a model for the (re)design of more effective, valuable and appealing educational systems? Lisbon: proceedings of design doctoral conference 2017, IADE, Universidade Europeia.
  • Sprangers, P. (2016) To innovate or not to innovate, een existentiële vraag voor scholen. In Eekhout magazine.
  • Verswijvel, K., Vanthournout, G., Gijbels, D., Van den Bossche, P., & Sprangers, P. (2016). De relatie tussen participatiemotivatie, vooropgestelde doelen en leervoorkeuren: een mixed-method studie bij deelnemers aan formele professionaliseringsactiviteiten. Pedagogische Studiën, 93(1), 38-59.
  • Vanthournout G., Gijbels D., Van den Bossche P., Sprangers P., Ruttens C. (2013) Designing and validating the learning competences questionnaire. Building learning capacity for life. Proceedings of the 18th Annual Conference of the Education, Learning, Styles & Individual differences Network (ELSIN), 429-447.
  • Sprangers P., Deboe D., Lernout B. (2011 – 3de druk). Edushock, breinoptimizer voor leren in de toekomst. Leuven: Lannoo Campus.

Geïnteresseerd? Bestel uw boek hier

Contacteer Ons

Telefoon
+32 14 43 95 05
Adres
Molenstraat 31
2300 Turnhout
Alle velden zijn verplicht
Wij nemen het beschermen en respecteren van uw privacy ernstig. We gebruiken uw persoonlijke informatie om uw account te beheren en u updates te sturen over de inhoud die u heeft gedownload.
Indien u ervoor gekozen heeft onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen, danken wij u alvast van harte. Uiteraard kan u zich te allen tijde opnieuw afmelden.
Voor meer informatie over hoe wij uw privacy willen beschermen en respecteren, kunt u ons Privacybeleid raadplegen.
Door u gegevens in te geven gaat u akkoord met bovenstaand privacybeleid.