Referenties

Pius X Antwerpen

Onze regiegroep kreeg een opleiding van een halve dag van domo de refontiro. We hadden dit samen met de organisatie goed voorbereid. De navorming heeft ons team versterkt. Door middel van actieve werkvormen en duidelijke kaders werden we meegenomen in een creatief proces voor ons toekomstplan. Dit toekomstplan zal richting geven en de wegen bepalen die we zullen bewandelen als school. We hebben de hele organisatie (leerlingen, ouders en leraren) kunnen mobiliseren om hieraan bij te dragen. Binnenkort gaan we op conclaaf en zullen we thuiskomen met duidelijke doelstellingen.

directeur Pius X, Antwerpen
Sint-Michielscollege

'Samen werken aan morgen' met domo de refontiro is altijd verrijkend, inspirerend en grensverleggend! Team SMS (Sint-Michielscollege) kreeg heel wat tools aangereikt om hun schoolcultuur in kaart te brengen en collega's te vormen tot sterke teamcoaches. 

Karin Wuyts, Directeur - Sint-Michielscollege
GBS Hulshout

Professionele en fijne samenwerking die goesting geeft om de professionele leergemeenschappenverder succesvol uit te rollen.

Ingrid Vleugels, Directeur - GBS Hulshout
Rakkertje

De aanpak van Domo De Refontiro sloot perfect aan bij de dynamiek en de specifieke behoeften van GBS ’t Rakkertje. De trainingssessies en workshops waren interactief en inspirerend. Ze hebben niet alleen bijgedragen tot de professionele ontwikkeling van de leerkrachten, maar ook tot een positieve invloed op de sfeer binnen de school. Ik ben er dan ook van overtuigd dat deze manier van werken binnen het onderwijs verdere successen zal opleveren.

David Minner, Directeur - GBS 't Rakkertje
Sint-Jan Berchmanscollege

We liepen gedurende twee schooljaren een intensief en productief traject met 'domo de refontiro'. We bundelden daarbij de grote uitdagingen die vandaag op onderwijs afkomen (gedeeld leiderschap, HR-beleid, eigentijds onderwijs ...). Een verrijkende ervaring! Antwoorden op voorgaande vragen zijn de facto ook een aanbeveling. 

Lees het verhaal van het Sint-Jan Berchmanscollege.

Eric Van Huffelen, Directeur - Sint-Jan Berchmanscollege
Gemeente Kasterlee

Kasterlee heeft met de deskundige ondersteuning van Domo de refontiro toekomstpistes uitgewerkt. Enerzijds voor een lokale lerende gemeenschap en anderzijds voor onze rol als schoolbestuur. Dit gebeurde op een co-creatieve wijze met alle actoren en potentiële partners. Domo de refontiro heeft een grondige kennis van het onderwijsveld in Vlaanderen en gaat respectvol om met de vele gevoeligheden en visies die er leven. De gehanteerde methodologie heeft ertoe bijgedragen dat we met een kwaliteitsvol en gedragen werkstuk aan de slag kunnen om politieke keuzes te maken voor de toekomst.

Lees het verhaal van de gemeente Kasterlee.

Ward Kennes, Burgemeester - Kasterlee
Pyxiscollege

Domo de Refontiro helpt je om de krijtlijnen uit te zetten van je onderwijskundig beleid en kan zo een doorslaggevende rol spelen in onderwijsinnovatie op jouw school. 

Absoluut een aanrader! 
Lees het verhaal van het Pyxiscollege hier.
 

Sven Van Vlierden, Pedagogisch directeur - Pyxiscollege Lanaken
De Wereldreiziger

Ik was op zoek naar de volgende stap in mijn personeelsbeleid. Soms heb je dan externe ogen nodig. Domo de Refontiro heeft met zijn begeleiding ons inzicht vergroot, tools aangereikt om aan de slag te gaan en ons sterk begeleid bij elke stap richting professionele dialoog en doorgedreven professionalisering. Lees het verhaal van SB De Wereldreiziger hier.

Jef Groffen, Directeur - SB De Wereldreiziger
VTI Spijker

Domo de refontiro slaagt erin, om in co-creatie met onze medewerkers, kaders aan te reiken, die we kunnen gebruiken op weg naar een professionele leergemeenschap.  
Lees het verhaal van VTI Spijker hier.

Katelijne Dijckmans, Directeur - VTI Spijker
Scholengemeenschap Vlaamse Ardennen

Van bij de start van het 'idee' werd door domo de refontiro, door Pieter, meteen gepeild naar de wensen en verwachtingen om zo een voorstel op maat aan te bieden. Dat maakte dat er tijdens de 2daagse geen tijd verloren ging aan algemeenheden maar dat er een praktijkgerichte aanpak was.  Het was een intensief traject dat een goede aanzet gaf om verder op te bouwen doorheen het jaar.

Lieve Janssens, Directeur-coördinator Scholengemeenschap Vlaamse Ardennen
Beveren

Als je geïnspireerd wil worden voor onderwijs en onderwijskundig beleid, dan kan je zeker beroep doen op domo de refontiro.

Kris Deckers, Algemeen directeur - gemeentelijk onderwijs Beveren
Klasbak

Na een conclaaf met domo de refontiro kom je thuis met een strategisch plan met duidelijke keuzes en doelen, én een groep die er als een blok achter staat en popelt om aan de effectieve uitvoering ervan te beginnen.

Inge Van Acker, directeur - Vocvo & secretaris - Klasbak
MOS

Domo De Refontiro begeleidde onze organisatie doelgericht en met aandacht voor voldoende participatie. Gedurende het hele proces was er een duidelijke communicatie. En niet te vergeten, dankjewel voor de fijne samenwerking en om MOS secundair sterker te maken

Linda Van Meersche, MOS-Coördinator
Karel De Grote Hogeschool

domo de refontiro slaagt erin om ons team op korte tijd te inspireren en mee te begeleiden naar een gedragen visie op leren in de toekomst.

Vicky Van Bouwel, Directeur Onderwijsgroep Management & IT
rhizo

Ik wil jullie nog eens bedanken voor de deskundige begeleiding de voorbije maanden,  jullie hebben ons echt naar een hoger niveau gebracht.  Dank voor de inspirerende voormiddag op onze pedagogische studiedag. De collega’s waren vol lof hierover.

Nancy Dedeurwaerder, Algemeen Directeur Rhizo Scholengroep

Blog Meer nieuws op onze blog

Helene De Donder
BOEKENTIP: De Kunst van holding space - Heather Plett
Jordy |
Directieleden van het beleidsteam van ZAVO lazen voor jou ...
Read More
BOEKENTIP: De 5 frustraties van teamwork - Patrick Lencioni
YVES |
In onze reeks boekentips van schoolleiders, doorlopen we een opmerkelijke reeks met boekentips van de belezen schoolleiders van het beleidsteam van ZAVO.  Vandaag de boekentip van schoolleider David Nijs ... De 5 frustraties van teamwork - Patrick Lencioni
Read More
leerlingenparticiptatie
Eigenaarschap van leerlingen versterken: verder gaan dan enkel focus op het eigen leren!
YVES |
Eigenaarschap door leerlingen kan veel verder gaan dan het zelf plannen en uitvoeren van leeractiviteiten. Het betekent ook actief betrokken zijn vele andere dimensies van de schoolwerking. Deze bredere betrokkenheid zorgt ervoor dat leerlingen zich meer verbonden voelen met hun school, hun leeromgeving en dat ze vaardigheden ontwikkelen die van onschatbare waarde zijn voor hun toekomst.
Read More

Contact

Telefoon
+32 14 43 95 05
Adres
Molenstraat 31
2300 Turnhout
Alle velden zijn verplicht
Wij nemen het beschermen en respecteren van uw privacy ernstig. We gebruiken uw persoonlijke informatie om uw account te beheren en u updates te sturen over de inhoud die u heeft gedownload.
Indien u ervoor gekozen heeft onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen, danken wij u alvast van harte. Uiteraard kan u zich te allen tijde opnieuw afmelden.
Voor meer informatie over hoe wij uw privacy willen beschermen en respecteren, kunt u ons Privacybeleid raadplegen.
Door u gegevens in te geven gaat u akkoord met bovenstaand privacybeleid.
Op de kaart tonen
Kaart sluiten