Referenties

Sint-Michielscollege

'Samen werken aan morgen' met domo de refontiro is altijd verrijkend, inspirerend en grensverleggend! Team SMS (Sint-Michielscollege) kreeg heel wat tools aangereikt om hun schoolcultuur in kaart te brengen en collega's te vormen tot sterke teamcoaches. 

Karin Wuyts, Directeur - Sint-Michielscollege
GBS Hulshout

Professionele en fijne samenwerking die goesting geeft om de professionele leergemeenschappenverder succesvol uit te rollen.

Ingrid Vleugels, Directeur - GBS Hulshout
Rakkertje

De aanpak van Domo De Refontiro sloot perfect aan bij de dynamiek en de specifieke behoeften van GBS ’t Rakkertje. De trainingssessies en workshops waren interactief en inspirerend. Ze hebben niet alleen bijgedragen tot de professionele ontwikkeling van de leerkrachten, maar ook tot een positieve invloed op de sfeer binnen de school. Ik ben er dan ook van overtuigd dat deze manier van werken binnen het onderwijs verdere successen zal opleveren.

David Minner, Directeur - GBS 't Rakkertje
Sint-Jan Berchmanscollege

We liepen gedurende twee schooljaren een intensief en productief traject met 'domo de refontiro'. We bundelden daarbij de grote uitdagingen die vandaag op onderwijs afkomen (gedeeld leiderschap, HR-beleid, eigentijds onderwijs ...). Een verrijkende ervaring! Antwoorden op voorgaande vragen zijn de facto ook een aanbeveling. 

Lees het verhaal van het Sint-Jan Berchmanscollege.

Eric Van Huffelen, Directeur - Sint-Jan Berchmanscollege
Gemeente Kasterlee

Kasterlee heeft met de deskundige ondersteuning van Domo de refontiro toekomstpistes uitgewerkt. Enerzijds voor een lokale lerende gemeenschap en anderzijds voor onze rol als schoolbestuur. Dit gebeurde op een co-creatieve wijze met alle actoren en potentiële partners. Domo de refontiro heeft een grondige kennis van het onderwijsveld in Vlaanderen en gaat respectvol om met de vele gevoeligheden en visies die er leven. De gehanteerde methodologie heeft ertoe bijgedragen dat we met een kwaliteitsvol en gedragen werkstuk aan de slag kunnen om politieke keuzes te maken voor de toekomst.

Lees het verhaal van de gemeente Kasterlee.

Ward Kennes, Burgemeester - Kasterlee
Pyxiscollege

Domo de Refontiro helpt je om de krijtlijnen uit te zetten van je onderwijskundig beleid en kan zo een doorslaggevende rol spelen in onderwijsinnovatie op jouw school. 

Absoluut een aanrader! 
Lees het verhaal van het Pyxiscollege hier.
 

Sven Van Vlierden, Pedagogisch directeur - Pyxiscollege Lanaken
De Wereldreiziger

Ik was op zoek naar de volgende stap in mijn personeelsbeleid. Soms heb je dan externe ogen nodig. Domo de Refontiro heeft met zijn begeleiding ons inzicht vergroot, tools aangereikt om aan de slag te gaan en ons sterk begeleid bij elke stap richting professionele dialoog en doorgedreven professionalisering. Lees het verhaal van SB De Wereldreiziger hier.

Jef Groffen, Directeur - SB De Wereldreiziger
VTI Spijker

Domo de refontiro slaagt erin, om in co-creatie met onze medewerkers, kaders aan te reiken, die we kunnen gebruiken op weg naar een professionele leergemeenschap.  
Lees het verhaal van VTI Spijker hier.

Katelijne Dijckmans, Directeur - VTI Spijker
Scholengemeenschap Vlaamse Ardennen

Van bij de start van het 'idee' werd door domo de refontiro, door Pieter, meteen gepeild naar de wensen en verwachtingen om zo een voorstel op maat aan te bieden. Dat maakte dat er tijdens de 2daagse geen tijd verloren ging aan algemeenheden maar dat er een praktijkgerichte aanpak was.  Het was een intensief traject dat een goede aanzet gaf om verder op te bouwen doorheen het jaar.

Lieve Janssens, Directeur-coördinator Scholengemeenschap Vlaamse Ardennen
Beveren

Als je geïnspireerd wil worden voor onderwijs en onderwijskundig beleid, dan kan je zeker beroep doen op domo de refontiro.

Kris Deckers, Algemeen directeur - gemeentelijk onderwijs Beveren
Klasbak

Na een conclaaf met domo de refontiro kom je thuis met een strategisch plan met duidelijke keuzes en doelen, én een groep die er als een blok achter staat en popelt om aan de effectieve uitvoering ervan te beginnen.

Inge Van Acker, directeur - Vocvo & secretaris - Klasbak
MOS

Domo De Refontiro begeleidde onze organisatie doelgericht en met aandacht voor voldoende participatie. Gedurende het hele proces was er een duidelijke communicatie. En niet te vergeten, dankjewel voor de fijne samenwerking en om MOS secundair sterker te maken

Linda Van Meersche, MOS-Coördinator
Karel De Grote Hogeschool

domo de refontiro slaagt erin om ons team op korte tijd te inspireren en mee te begeleiden naar een gedragen visie op leren in de toekomst.

Vicky Van Bouwel, Directeur Onderwijsgroep Management & IT
rhizo

Ik wil jullie nog eens bedanken voor de deskundige begeleiding de voorbije maanden,  jullie hebben ons echt naar een hoger niveau gebracht.  Dank voor de inspirerende voormiddag op onze pedagogische studiedag. De collega’s waren vol lof hierover.

Nancy Dedeurwaerder, Algemeen Directeur Rhizo Scholengroep

Blog Meer nieuws op onze blog

Start de transformatie van jouw organisatie met de opmaak van een impactgedreven visie!
YVES |
In deze VUCA-wereld is het van cruciaal belang dat organisaties niet alleen hun visie herbekijken en (indien nodig) vernieuwen, maar deze ook benaderen en afstemmen op de impact die deze organisaties willen realiseren. Met trots introduceren we ons nieuwste model. Een model dat speciaal ontworpen werd om organisaties te begeleiden bij het herdefiniëren van hun visie waarbij ook kritisch wordt nagedacht en gekeken naar dimensies zoals ethiek, integriteit, duurzaamheid en (sociale) impact.

Ons model gaat verder dan het traditionele visie-ontwikkelingsproces. Het integreert essentiële elementen zoals o.a.:
Read More
Schoolleider Mattias Paglialunga van Arcadia scholen heeft deze boekentip voor u …
YVES |
Het moet in het derde middelbaar geweest zijn, eind jaren negentig, in de auto op weg naar een skioord in Oostenrijk, met muziek via de discman, samen met mijn beste vriend, zijn broer en zijn ouders. Daar maakte ik een belangrijke klik in mijn puberbrein: lezen is beslist fijn en wie weet ga ik later wel geschiedenis studeren. De boekentip van mijn leraar lag aan de oorzaak: ‘Kruistocht in Spijkerbroek’ van Thea Beckman. Ik kon het boek – en de schooltaak – niet aan de kant leggen. De Griekse betekenis van het woord ‘school’ verwijst naar ‘vrije tijd’, zo ook op weg met hoofdrolspeler Dolf door Duitsland, een boek waarbij de leestijd - en dus ook de autorit - vervaagt. 
Read More
Een ‘prefect’ voor het hoger onderwijs?
YVES |
De centrale rol van de docent
Read More

Contact

Telefoon
+32 14 43 95 05
Adres
Molenstraat 31
2300 Turnhout
Alle velden zijn verplicht
Wij nemen het beschermen en respecteren van uw privacy ernstig. We gebruiken uw persoonlijke informatie om uw account te beheren en u updates te sturen over de inhoud die u heeft gedownload.
Indien u ervoor gekozen heeft onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen, danken wij u alvast van harte. Uiteraard kan u zich te allen tijde opnieuw afmelden.
Voor meer informatie over hoe wij uw privacy willen beschermen en respecteren, kunt u ons Privacybeleid raadplegen.
Door u gegevens in te geven gaat u akkoord met bovenstaand privacybeleid.
Op de kaart tonen
Kaart sluiten