Blog

Welke megatrends zullen het onderwijs de volgende jaren beïnvloeden en transformeren?
christel | 21 juni
De toekomst bestuderen zit in onze menselijke natuur. We zien de wereld echter vaak vanuit de gekleurde bril van onze eigen leefwereld en gaan hierdoor vaak voorbij aan de realiteit zoals die zich werkelijk voordoet. Eén van de manieren om de toekomst te verkennen, is door te reflecteren over trends en megatrends.
Read More
Leiderschap op maat van uw organisatie
christel | 20 juni
Hoe gaan wij als organisatie om met leiderschap? Voor welk soort leiderschap kiezen wij? Wie willen wij zijn als leider(s)? Hoe maken wij leiderschap binnen onze organisatie bespreekbaar?...
Read More
Pieter Sprangers & Henri Muurimaa
Pieter Sprangers (domo de refontiro) en Henri Muurimaa (Eduten): “Finse educational technology komt naar de Vlaamse onderwijscontext!”
christel | 23 mei
GEZOCHT!

5 pilootscholen die artificiële intelligentie
in reken- of wiskundelessen willen integreren en willen meewerken aan wetenschappelijk onderzoek

Ben jij als leraar klaar voor een digital twin naast je?
Read More
Digitaliserings-expert Tom Fleerackers versterkt ons ecosysteem
christel | 08 mei
Welke concrete mogelijkheden biedt digitalisering om nog meer waarde te leveren voor je klanten en medewerkers? Laat je kansen liggen door onderbenutting van digitale tools? Hoe kan artificiële intelligentie helpen om het leren van je leerlingen en medewerkers doelgerichter en met meer goesting te laten verlopen? Hoe kan ‘immersive technology-supported learning’ je onderdompelen in een fantastische leerervaring boordevol motivatie? Technologie neemt al langer een belangrijke rol in in onze levens. Bij ‘domo de refontiro’ zoeken we als designers oplossingen die onze menselijke ervaringen als leerder, als consument of als burger verbluffen. U kent ons als experten in participatief design: met een grote mate van betrokkenheid komen tot innovatieve oplossingen.
Read More
Wat is de ‘state of the tech’ in Europa?
christel | 06 mei
Atomico, een internationale onderneming voor technologie-investeringen brengt jaarlijks in samenwerking met Slush, het Finse non-profit start-up- en techevent, een belangwekkend rapport uit over de ‘staat van technologie’ in Europa. Honderden ondernemers, gamechangers en datapartners brengen hun beste inzichten samen met als doel een datadriven overzicht te bezorgen van de meest recente technologische sprong in Europa en waar we naartoe evolueren.
Read More
Pieter Sprangers: “Wat Slush en Xcited ons leren over education technology en tech entrepreneurship”
christel | 02 mei
In december dompelde ik me opnieuw onder in een technologiebad tijdens de events Slush en Xcited in het Finse Helsinki. Wat een rollercoaster aan mogelijkheden, inzichten, visie hoe technologie onze levens kan ondersteunen en verbeteren ervaarde ik daar!
Read More
Domo de refontiro opnieuw erkend dienstverlener kmo-portefeuille
christel | 25 april
Bent u kmo-ondernemer en heeft u ondersteuning nodig bij de opstart of verdere ontwikkeling van uw onderneming? Wil u professioneel en – door jarenlange ervaring onderbouwd – advies om deze klip vol vertrouwen te nemen? Goed nieuws dan!
Read More
BOUWPLANNEN? MAAK VAN JE INHOUDELIJKE VISIE EEN RUIMTELIJKE!
christel | 28 maart
Je wil de school of het stadhuis van de toekomst bouwen? Maar hoe moet die er dan uitzien? Hoe zorg je ervoor dat je nieuwe gebouw ten dienste staat van de waarde die je effectief wil leveren de volgende jaren? Hoe kan je nieuwe gebouw een prachtige maar ook functionele thuishaven worden waar alle ambities van je toekomstproject mogelijk worden?
Read More
Lancering strategisch spel voor kinderen in laatste rechte lijn!
christel | 15 maart
Domo de Refontiro is volop bezig met de ontwikkeling en productie van een strategisch spel gemaakt door leerlingen voor leerlingen en dit in samenwerking met FABLAB Geel (Kogeka) en onze grafische ontwerper, Ben Peeters. Het strategisch spel is bedoeld voor leerlingen van de lagere school en 1ste en 2de middelbaar om samen met docenten, leerkrachten, ouders en directie aan te slag te kunnen gaan om samen in co-creatie na te denken over de toekomst van hun school.
Read More