DIGIspringen in de klas

digispringen in de klas


HIER INSCHRIJVEN

Hoe kan je EdTech oordeelkundig inzetten in jouw klas?

Zal de leraar vervangen worden door een robot vol met digitale snufjes? Zo’n vaart zal het wel niet lopen! Ook in onderwijs dat overstelpt wordt door allerlei digitale tools, blijft de leraar meer dan ooit belangrijk als didactisch expert en als ervaren gids in de wondere wereld van het ‘leren’.

In deze nascholing krijg je als beleidsmaker toelichting bij de veelheid aan termen zoals Education Technology, AI, VR, AR, immersive learning, … Daarnaast zoem je in op de meerwaarde van EdTech binnen een krachtige leeromgeving. Wetenschappelijk onderzoek toont immers aan dat het zorgt voor een verhoging van leerrendement en leerplezier. Bovendien zet het aan tot meer data-ondersteund werken én maakt het de job voor leraren beter werkbaar.

Verken de wondere wereld van de Ed-Tech en digitale didactiek om als poortwachter je schoolteam te gidsen in technologie-ondersteund-leren.


PROGRAMMA

Tijdens deze nascholing krijg je o.a. een antwoord op volgende vragen:

  • Wat is EdTech?
  • Wat betekenen begrippen als AI, VR, AR, immersive learning, … ?
  • Wat is de meerwaarde van EdTech?
  • Wat is een krachtige digitale didactiek?
  • Wat zijn kwaliteitsvolle voorbeelden van EdTech en hoe scheid je het kaf van het koren?
  • Hoe neem je het perspectief van de leerling, de ouder, de leraar en jezelf als directeur mee?
  • Hoe start je binnen je school de opstap naar digitale transformatie?
  • Bovendien ga je zelf eens kort aan de slag met Eduten Playground: het nummer 1 digitaal leerplatform van Finland dat Finse onderwijskundige excellentie combineert met artificiële intelligentie en gamification. Ze is ook ruimte voor ervaringsuitwisseling.


DOELSTELLINGEN

  • Je kan het begrip education technology (EdTech) omschrijven en kan de draadwijdte ervan toelichten;
  • Je kan verklaren waarom EdTech een meerwaarde is voor je leerprocessen in je school;
  • Je kan EdTech vanuit het perspectief van leerlingen, ouders, leraren en directie bekijken;
  • Je kent voorbeelden van kwalitatieve EdTech-toepassingen;
  • Je kan als poortwachter een eerste inspirator zijn voor je leraren in het EdTech verhaal.


DOELGROEP

Leraren, Directies, beleidsmedewerkers en (ICT-)coördinatoren van alle onderwijsniveaus. Geen voorkennis vereist.


BEGELEIDING

Veerle Scheirs is schoolleider en procesbegeleider binnen domo de refontiro. Veerle is doctor in de Criminologische Wetenschappen en heeft meer dan 11 jaar gewerkt aan de Vrije Universiteit Brussel, waar ze na het behalen van haar doctoraat werd aangesteld als professor. Ze behaalde een pedagogisch bekwaamheidsbewijs en heeft een gecertificeerde opleiding tot coach voltooid. In 2017 maakte Veerle de overstap van de academische wereld naar het secundair onderwijs waar ze directeur is van het Scheppersinstituut in Mechelen. Ze heeft als schoolleider op een co-creatieve wijze de transformatie naar een digitale leeromgeving vormgegeven, een proces dat als schoolvoorbeeld wordt benoemd. Vandaag neemt Veerle nog steeds vol energie haar rol op als schoolleider, maar deelt ze eveneens haar expertise en competenties als adviseur en procesbegeleider binnen domo de refontiro.
 

WAAR EN WANNEER

maandag 7 februari 2022 (9u00 - 12u30) - CVO Crescendo, Mechelen 

maandag 14 maart 2022 (13u30 - 17u00) - CVO Crescendo, Mechelen 
CVO Crescendo ligt op 5 minuten wandelen van het station van Mechelen


KOSTPRIJS

49 EUR incl. BTW per persoon

Inschrijvingslink: https://bit.ly/3gofVp1