PROFESSIONALISERING DIGITALE TRANSFORMATIE IN SCHOLEN

Hoe maak je de digisprong doordacht?

professionalisering digitale transformatie

Het afgelopen jaar heeft er een belangrijke verschuiving plaatsgevonden in de wijze waarop leerinhouden worden aangeboden en zien we een verschuiving naar meer digitale leermiddelen. De aangekondigde ‘digisprong’ lijkt dit proces te versnellen. Het digitaliseren van een school vraagt echter meer dan het aanbieden van online lessen, kwaliteitsvolle leermiddelen of een laptop voor alle leerlingen. De digitale transformatie vraagt een oordeelkundig (onderwijskundig) beleid.

Maar hoe maak je dan doordacht deze sprong?

Concreet bieden we twee top-opleidingen in open aanbod aan waar u concrete handvaten krijgt om van de digitale transformatie een succes te maken voor uw school.

⇨ Digitaal doordacht springen: editie 3 in Gent & editie 4 in Hoogstraten
(EDITIE 1 & 2 volzet)

  • Verdiepend opleidingstrajectect – 3 halve dagen op woensdagnamiddag – digitale transformatie concreet vorm geven
  • Doelgroep: schoolleiders, beleidsondersteuners en (ICT-)coördinatoren van basis, secundair, buitengewoon onderwijs, Centra voor Volwassenonderwijs en Centra voor Basiseducatie.
  • Meer info
  • Inschrijven 

⇨ DIGIspringen in de klas 

  • Initiatieopleiding van een halve dag – digitale didactiek en EdTech
  • Doelgroep: leraren, schoolleiders, beleidsondersteuners en (ICT-)coördinatoren van basis, secundair, buitengewoon onderwijs, Centra voor Volwassenonderwijs en Centra voor Basiseducatie.
  • Meer info
  • inschrijven 

 

Digitale transformatie in onderwijs (4 concrete tips)