Lees het wetenschappelijk artikel met onze bevindingen vanuit de introductie van EDUTEN in Vlaamse scholen!
Onze collega Pieter Sprangers schreef samen met één van de Finse wetenschappers achter EDUTEN PLAYGROUND – het nummer 1 platform voor rekenen en wiskunde ondersteund met artificiële intelligentie – een wetenschappelijk artikel over de bevindingen vanuit de introductie van EDUTEN specifiek in Vlaamse scholen.
Anderhalf jaar geleden introduceerden we voor de eerste keer artificiële intelligentie in de Vlaamse klaspraktijk voor rekenen en wiskunde: de leraar blijft aan het roer maar co-teacht met een machine. Eduten playground is al meer dan 10 jaar een gevestigde waarde in de klaspraktijk in Finland en ondertussen sinds een goed jaar ook in talloze landen in de hele wereld waaronder dus ook België.
Maar hoe verliep de introductie van het unieke digitale leermiddel Eduten nu in Vlaanderen? Reageerden Vlaamse leraren en leerlingen hetzelfde als hun Finse ‘counterparts’? Pieter en zijn collega-wetenschapper Athanasios Christopoulos onderzochten het en delen hun bevindingen in een wetenschappelijk artikel dat op 11 augustus gepubliceerd werd.
Je kan de paper gratis downloaden via deze link: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/2331186X.2021.1964690
Contacteer Ons
Indien u ervoor gekozen heeft onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen, danken wij u alvast van harte. Uiteraard kan u zich te allen tijde opnieuw afmelden.
Voor meer informatie over hoe wij uw privacy willen beschermen en respecteren, kunt u ons Privacybeleid raadplegen.
Door u gegevens in te geven gaat u akkoord met bovenstaand privacybeleid.