Blog

Hoe omgaan met “assholes”?
dylan | 18 oktober
We kennen er allemaal wel (minstens) eentje en ze kunnen behoorlijke onder onze huid kruipen… Geen enkele organisatie die eraan ontsnapt… dat kleine, selecte groepje van “assholes”, van mensen die er in slagen het bloed van onder je nagels te halen. Van mensen die er plezier uithalen je te kleineren, te onderdrukken, te vernederen of respectloos te behandelen, waardoor ze je energie wegzuigen.
Read More
Transgression: wat kunnen we binnen de onderwijscontext leren van designers?
dylan | 20 september
Vrij vertaald betekent ‘transgression’ het overtreden van de norm, een daad waarbij gezondigd wordt tegen een wet of de regels.
Read More
10 jaar domo de refontiro: Bruggen Bouwen!
dylan | 14 september
Scholen, lokale besturen, profit en non-profit instellingen en ook bedrijven (van micro-onderneming tot multinationals) begeleiden in hun transformatie naar een mens- en toekomstgerichte organisatie. Dat doen we. Al 10 jaar lang, met veel passie en enthousiasme.
Read More
BEWEGEND LEREN: of hoe we de ‘learner experience’ kunnen verhogen tijdens lessen of business trainingen
dylan | 28 juni
Heeft u zich ook al eens afgevraagd waarom leren dominant al zittend gebeurt? En welke invloed het ‘oncomfortabel gebogen zijn van je lichaam in tot tweemaal toe een hoek van 90 graden’ heeft op je leerervaring en leerresultaten?
Read More
Het belang van rollen binnen “future-proof” organisaties
dylan | 28 mei
Welke rollen vervullen uw medewerkers? Worden wel alle noodzakelijke rollen binnen uw organisatie door uw medewerkers opgenomen? En hoe kan u uw medewerkers actief stimuleren in het vervullen van hun verschillende rollen en/of van nieuwe rollen?
Read More
Begin toch eens bij ‘het waarom’
dylan | 27 april
Waarom… zal u zich ongetwijfeld afvragen?
Read More
Infographic kracht van visualiseren
Ontdek de kracht van visualiseren!
dylan | 29 maart
Ben je op zoek naar een wervende afbeelding die je idee of concept ondersteunt?
Read More
11 en 12-jarigen bepalen mee de toekomststrategie van hun school!
dylan | 22 februari
Hebben onze 11- en 12-jarige leerlingen een duidelijke visie over hoe hun toekomstige, meest fantastische school er zou moeten uitzien? Kunnen we onze leerlingen basisonderwijs mee betrekken bij het uittekenen van de toekomst van hun school en hoe doen we dit dan concreet?
Read More
Hoe creëer je een positief leerklimaat?
dylan | 30 januari
‘You can’t force a plant to grow’: leren als een verplicht nummertje is altijd een dubbeltje op zijn kant.  Vanuit wetenschappelijk onderzoek weten we al langer dat onder meer motivatie, interesse en ondersteuning differentiërende factoren zijn bij volwassenen om beter te leren.
Read More